loading...
رشت گیم
ADMIN بازدید : 259 یکشنبه 08 فروردین 1395 نظرات (0)

چند ساعت پیش یکی از وب‌سایت‌های زیرمجموعه استودیوهای راک‌استار، یعنی وب‌سایت تِک‌ریدار، خبر از در دست توسعه بودن نسخه جدید سری بازی‌های Grand Theft Auto داد! هرچند مکانِ بازی هنوز توسط راک‌استار تایید نشده، اما تک‌ریدار ادعا می‌کند شهر توکیو مقصد بعدی این بازی است. با جزئیات بیشتر در ادامه همراه گیمفا باشید.

از زمان انتشار سری بازی‌های GTA، این سری همواره سعی بر این داشته در داخل مرزهای آمریکا جریان داشته باشد اما به نظر می‌رسد قرار است این سنت شکسته شود و نسخه جدید این سری وارد شهری خارجی شود.

تک‌ریدار اعلام کرد که راک‌استار برای بردن این سری به توکیو کاملا مطمئن است؛ بدون شک بردن سری GTA به خارج از مرزهای ایالات متحده بسیار چالش بر انگیز خواهد بود.

هیو لانگلی از وب‌سایت تک‌ریدار می‌گوید:

ما از سوی منبعی خبردار شده‌ایم که راک‌استار در حال توسعه نسخه بعدی بازی GTA است و حتی مکان بعدی آن را نیز تعیین کرده است؛ نام نسخه بعدی Grand Theft Auto: Tokyo خواهد بود.

به گفته یک منبع نزدیک به راک‌استار، این کمپانی چند سال پیش برای ارزیابی پتانسیل شهر توکیو به این شهر سفر کرده است اما در نهایت به دلایلی که هیچ‌وقت ذکر نشدند، پروژه بردن این سری به توکیو لغو شد.

تک‌ریدار از برخی اتفاقاتِ ناگفته سخن گفت:

منبع ما گفته است که راک‌استار در ابتدا قصد داشته یک نسخه از بازی‌های GTA 3 و Vice City را در شهر توکیو بسازد اما طراحی جاده‌ها برای این کمپانی چالش بر انگیز بوده و این امر موجب لغو این پروژه شده است.

در دسامبر در سال ۲۰۰۳ تِیک-تو اینتراکتیو علایم تجاری بازی GTA: Tokyo و GTA: Bogota را ثبت کرده بود؛ تیک-تو همچنین به پروژه‌ای مرموز به نام Grand Theft Auto: Sin City اشاره کرده بود. این امر می‌تواند امکان صحت این خبر را بالا ببرد.

تک‌ریدار اضافه کرد:

منبع ما می‌گوید با گذشت زمان راک‌استار متوجه شده است که باید این سری را به خارج از آمریکا ببرد. او می‌گوید راک‌استار به خاطر این کار دچار مشکل خواهد شد.

تک‌ریدار در نهایت گفت که کار بر روی بازی GTA VI مدتی است آغاز شده است اما محل وقوع این بازی هنوز «رسما» تایید نشده است.

از نظر ما بردن این سری به خارج از مرزهای ایالات متحده می‌تواند کار ریسکی باشد که سرانجام آن مشخص نخواهد بود.

منبع : گیم فا

ADMIN بازدید : 250 یکشنبه 08 فروردین 1395 نظرات (0)

با نزدیک‌تر شدن به تاریخ انتشار عنوان Uncharted 4: A Thief’s End، اطلاعات بیشتری از اینکه بازی در زمان عرضه چه حرف‌هایی برای گفتن دارد به‌دست می‌آوریم. چندی پیش صحبت‌هایی از کیفیت گرافیکی بسیار خوب بازی شد. ناتی داگ، سازنده این عنوان به علت ایجاد گرافیکی خیره‌کننده در بازی‌های خود، به‌خصوص در عنوان The Last of Us که یکی از بهترین گرافیک‌ها را در میان کنسول‌های چند سال اخیر را دارا بود مورد ستایش بسیاری قرار گرفته است.

اما گرافیک بسیار خوب تنها چیزی نیست که عناوین The Last of Us و Uncharted 4: A Thief’s End در آن مشترک هستند. به‌نظر می‌رسد برخی از جنبه‌های مخفی‌کاری و هوش مصنوعی در عنوان Uncharted 4: A Thief’s End وجود دارد که مشابه آن‌ها را در بازی The Last of Us مشاهده کرده بودیم.

ویلون برینک (Waylon Brinck)، کارگردان فنی و هنری این عنوان در استودیوی ناتی داگ، به‌تازگی در رابطه با شباهت‌هایی که بین دو عنوان The Last of Us و Uncharted 4: A Thief’s End وجود دارد صحبت‌هایی داشته که آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:

دشمنان قرار است باهوش‌تر باشند. ما تعداد زیادی از جنبه‌های مخفی‌کاری در The Last of Us را وارد Uncharted 4: A Thief’s End کردیم پس بازی‌بازان انتخاب‌های بیشتری در مبارزات خواهند داشت. شما در واقع می‌توانید از دشمنان دوری کرده و نگذارید تا آن‌ها شما را ببینند و فقط کافی است بدون رویارویی با دشمنان از بین آن‌ها رد شوید.

تیم سازنده همچنین گفتند که هوش مصنوعی بازی طوری ساخته شده تا بازی‌بازان مجبور شوند روند بازی کردن خود را تغییر دهند. با تمام این‌ها، به‌نظر می‌رسد این عنوان قرار است آن‌طور که تبلیغ می‌شود خوب باشد. مدت زیادی تا عرضه Uncharted 4: A Thief’s End باقی نمانده و طرفداران می‌توانند در ۱۰ مه ۲۰۱۶ (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۵)، این عنوان را تجربه کنند.

منبع : گیم فا

ADMIN بازدید : 248 یکشنبه 08 فروردین 1395 نظرات (0)

اگر یادتان باشد عنوان RollerCoaster Tycoon World در اصل قرار بود تا در ماه دسامبر سال گذشته عرضه شود اما مشکلاتی پیش آمد و مانع انتشار بازی سر موقع شد. حال، ناشر این عنوان، شرکت آتاری اعلام کرده است که این بازی در تاریخ ۳۰ ماه مارس سال جاری به Early Access شبکه استیم می‌‌آید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.

با توجه به اینکه تا پیش از این در هیچ اطلاعیه و شبکه‌ای در مورد این تصمیم آتاری صحبتی نشده بود، شنیدن این خبر می‌تواند کمی جالب و غیر منتظره باشد. در زیر می‌توانید خلاصه‌ای از توضیحات آتاری را بخوانید:

همانطور که بعضی از شما حدس زده‌اید، ما از اوایل سال جاری به طور نا محسوس با اعضای گروه آزمایش خود، در حال ارزیابی بازی هستیم و با این گروه، به پیشرفت‌ زیادی نیز رسیده‌ایم. ما می‌خواهیم از تیم سازنده خود، استودیوی Nvizzio و تیم کیفیت سنجی بازی تشکر کنیم که به صورت خستگی ناپذیر برروی بازی کار کرده‌اند. نسخه Early Access بازی محتواهای زیادی دارد و ما امیدواریم که آن را بپذیرید. این، آغاز یک سفر جدید است. RollerCoaster Tycoon World همیشه در حال توسعه و بهتر شدن است و این موضوع، بدون صبر، شور و بازخوردهای شما حاصل نمی‌شد.

آتاری همچنین مشخص کرده است که قصد خارج کردن عنوان RollerCoaster Tycoon World از Early Access را ندارد و آن‌ها ترجیح می‌دهند که نسخه کامل بازی را به محض کامل شدن همه ویژگی‌های بازی به فروش برسانند.

منبع : گیم فا

ADMIN بازدید : 271 پنجشنبه 27 اسفند 1394 نظرات (0)

عنوان Killer Instinct در ۲۹ مارچ برای PC عرضه خواهد شد و به تازگی تصاویری از تنظیمات تصویر و گرافیک آن منتشر شده است. Killer Instinct یک بازی رایگان خواهد بود و با نسخه ی Xbox One آن، به روز خواهد بود (به عبارتی دیگر، فصل ۳ نیز خواهد آمد). همچنین، بازی بازان نسخه ی PC نیز میتوانند با دوستان خود در Xbox One به صورت آنلاین بازی کنند.

همانطور که در عکس پیداست، بازی باز میتواند کیفیت سایه و تکسچر را تغییر دهد، کیفیت گوشه ی مدل هارا تغییر دهد، میزان تار بودن صفحه را تغییر دهد، انعکاس را تغییر دهد و رزولوشن را مشخص کند.

 

 

ZkvtH2p HxwdeBB

منبع : گیم فا

ADMIN بازدید : 332 پنجشنبه 27 اسفند 1394 نظرات (0)

ما در عصر طلایی بازیهای رومیزی هستیم! احتمالا اولین برخورد همه ما با این جمله، نگاهی متعجب و سوال گونه است: «بازیهای رومیزی؟ مگه هنوز داریم؟؟ مگه الان با وجود این همه بازی مبایل و تبلت و کنسول و غیره کسی هم سراغ تاس و کارت و کاغذ میره؟؟؟» خب جواب بر اساس آمار و ارقام کاملا مثبت است! در واقع این یک نظر شخصی نیست و عده ای منتقد و کارشناس شناخته شده بر اساس حجمی از مدارک و عدد و رقم به این نتیجه رسیدند که دومین عصر طلایی بازیهای رومیزی از حدود سال ۲۰۱۰ به این سو شروع شده است(دوره اول مربوط به اواسط دهه نود به بعد بوده است). البته موج علاقمندی به این بازیها در ایران کمی دیر به جریان افتاده است، با این حال فعالیتهایی در زمینه تولید و واردات و نیز ظهور سایتهای تحلیلی مانند رومیز، نشانگر آغاز این موج در داخل کشور است.

اما دلایل طلایی بودن این عصر برای بازیهای رومیزی چیست؟ در ادامه به برخی از مهمترین دلایل اشاره میکنیم.

 

 

1

 

پیشرفت در طراحی

در سالهای اخیر بازیهای رومیزی به لحاظ طراحی قوانین رشد زیادی کرده اند و انعطاف پذیرتر ، عمیقتر، غنی تر و شسته رفته تر شده اند. در کنار این مساله بازیکنها هم بسیار رشد کرده اند. بازیهایی که این روزها در دسته بندی بازیهای خانوادگی قرار میگیرند تا چند سال قبل بازیهایی سنگین حساب میشدند.

 

2

 

پیشرفت در کیفیت

کیفیت ساخت اجزای بازیهای رومیزی همپای دیگر تکنولوژیهای این عصر رشد کرده است. از قطعات چوبی و پلاستیکی گرفته تا کارتها و صفحه و مهره ها و بسته بندی و غیره همه روز به روز در حال پیشرفت و بهتر شدن هستند. این روزها بازیهایی را می بینیم که در نگاه اول، کل تصور سنتی که از بازیهای رومیزی (به عنوان یک مجموعه تخت شامل صفحه و مهره) داشته ایم را از بین میبرند.

 

3

 

پیشرفت هنری

تصویرسازیهای بی نظیر و آیکون گرافیها و چیدمان و گرافیک، هر روز در بازیهای رومیزی در حال رشد بوده است. بخش هنری این بازیها (به مانند بازیهای ویدیویی) تا جایی پیش رفته که برخی از این بازیها را تبدیل به یک اثر هنری کرده است. سبکهای مختلف بازی، هرکدام المانهای تصویری مخصوص به خود را دارا هستند که در بازیهای رومیزی به وضوح قابل تفکیک و شناخت اند.

 

4

 

بازار بزرگ

در بیست سال گذشته این صنعت روز به روز پولسازتر شده است. صنعت بازیهای رومیزی، با رشد اقتصادی ۴۰٪ در سال گذشته، در حال حاضر سالانه در دنیا ١٢٠٠ عنوان بازی رومیزی جدید منتشر می کند!

در چند سال گذشته غیر از ناشرین، موسسات حمایتی و استارتاپی هم به تولیدکنندگان بازی رومیزی اضافه شده اند. نمونه بارز این موسسات سایت کیک استارتر است که افراد میتوانند پروژه هایشان را آنجا به نمایش بگذارند، و علاقمندان نیز میتوانند با پرداخت مبالغی از پروژه ها حمایت کنند. طبق آمار خود سایت کیک استارتر، بیشترین پروژه های حمایت شده در سالهای اخیر، بازیهای رومیزی بوده اند! تا کنون بیشتر از هفت هزار بازی فقط در سایت کیک استارتر توسط حامیان به واقعیت تبدیل شده است. و این آماری است که روز به روز در سطح دنیا رو به افزایش است.

 

5

 

کارتهایی برای بعد از شام

یکی از اولین بازیهای خیلی موفق کیک استارتر، یک بازی کارتی ساده ولی بسیار جذاب به اسم “کارتها برعلیه انسانیت” بود. این بازی با بودجه حمایتی بالایی مورد استقبال قرار گرفت، و بعد از آن هم بارها تجدید چاپ شد و کم کم تبدیل به یکی از پرفروشترین بازیهای کارتی شد که هنوز هم این لقب را حفظ کرده است. امیر سلامتی از موسسین سایت رومیز می گوید: “در ابتدای آشنا شدنم با این بازی، تلاش نصفه نیمه ای داشتم برای ترجمه اش که راه به جایی نبرد. محتوای بازی (که تماما متن بود) پر بود از اشارات و شوخیهایی که به مسایل اجتماعی و فرهنگی ای بر میگشت که مختص فرهنگ همان کشورها بود و قابل ترجمه نبود. پس شروع کردم به طراحی محتوای بازی بر اساس فرهنگ پاپ و طنز و نوستالژی های سالهای اخیر کشور خودمان. اسم بازی را هم “پی شوم” گذاشتم که لغتی است شمالی و معنایش میشود بعد از شام، و محلیها به فعالیتی میگفتند که بعد از شام انجام میدادند”. طراحی بازی حدود دو سال (گسسته) طول کشید. بعد از بارها آزمایش و حذف و اضافه های زیاد، کم کم شکلی پیدا کرد که قابل عرضه می نمایاند. با اینکه بازی “پی شوم” شرایط جذب سرمایه گذار را پیدا کرد ولی تمایل طراح آن به فعالیتهای مستقل باعث شد تا به دنبال بستری برای ارائه بازی باشد که سلیقه سرمایه گذار و فشارهای تجاری، تاثیری روی محتوا برجای نگذارد. با حدود دو سال وقفه، و آشنایی با سایت حمایتی “فاندوران“، که قصد ورود به عرصه بازیهای رومیزی را داشتند، شرایط برای عرضه “پی شوم” مهیا شد. بازخوردهای مثبت قبل از کمپین بازی در کنفرانس تدکس دانشگاه هنر، هم عامل دلگرم کننده ای شد برای راه اندازی کمپین بازی.

 

5

 

آغاز کمپین

کمپین از ١٩ اسفند آغاز شده است و به مدت دو ماه هم برقرار خواهد بود. هدف از این کمپین این است که علاقمندان بتوانند با پیش خرید بازی، از تولید آن حمایت کنند. با این روش، سرمایه تولید بازی در تیراژی محدود جمع میشود. بلافاصله بعد از کمپین، و در صورت رسیدن سرمایه به عدد مورد نظر، بازی تولید شده و تا خرداد ماه به دست حامیانش خواهد رسید. این مدل جمع سرمایه، کاملا مشابه نمونه های خارجی و به خصوص کیک استارتر است. در صورتی هم که بازی سرمایه لازم را جذب نکند، مبلغ جمع آوری شده به حامیان عودت داده میشود. موفقیت چنین کمپینهایی، منجر به سیلی از ایده های بهتر و جذابتر، خواهد شد. و شکل گیری چنین روندی حتی میتواند صنعت و شکل سرگرمی در کشور را تغییر داده و راه حمایت از بازیسازان مستقل را بازتر کند.

 

با توجه به وسعت مطالب مطرح شده بالا، میتوان گفت وقتی از بازیهای رومیزی حرف میزنیم، در واقع داریم از یک دنیای بی انتها صحبت میکنیم که نه تنها فقط مربوط به گذشته نیست، و حتی حال را تسخیر کرده، بلکه آینده ای خیلی پربارتر هم در پیش دارد. پس پیش به سوی فردا…

منبع : گیم فا

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 91
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 502
  • باردید دیروز : 98
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 879
  • بازدید ماه : 2,192
  • بازدید سال : 20,224
  • بازدید کلی : 595,234